Dragsholm slotskirke

Fårevejle pastorat rummer to kirker: Fårevejle kirke og så annekskirken, Dragsholm slotskirke, der rettelig er et slotskapel.

Som navnet antyder hører denne kirke til på det 800-årige gamle Dragsholm slot. Det fik sin endelige form i 1731.

Altertavlen er malet af Sophus Schack, der faldt i Dannevirke i 1864. Malerierne forestiller ”Den lidende Kristus” og Karel van Mandel den Yngres portræt af Cort Adeler, som døde i 1675.

Orgelet er fra ca. 1800 med tre stemmer.

Der er gudstjeneste i Dragsholm slotskapel juleaften, påskedag, samt løbende i sommerhalvåret fra pinse til høst. Der foretages dåb, når der er gudstjeneste, samt vielser året rundt af Fårevejle sogns beboere, samt af folk med relation til kirken.

Undtagelsesvis kan man gennem Dragsholm slot få foretaget vielse i slotskirken, hvis man afholder festen på slottet. For nærmere oplysninger, samt mere om Dragsholm slot henvises til  Dragsholm Slots hjemmeside